woensdag 3 september 2014

Hoofdstuk 15: SF = Super Fun / Sweet Friends / Simply Fantastic




Donderdag, 17 juli 2014,



Ik had het eerder al over de Hollywood Bowl, een evenement in de buurt van Hollywood waar 3 maanden lang iedere avond een optreden plaatsvindt. Op deze donderdag zou een pianist genaamd Yuja Wang daar spelen, waar een van de stagiaires graag naartoe wilde. Piano-muziek kan ik wel waarderen, dus ik wilde wel meegaan. Op een gegeven moment hoorde een paar andere stagiaires dat we naar dat optreden wilden, en zij waren ook wel geïnteresseerd. Een paar anderen wilden ook wel mee, en uiteindelijk zijn we met 10 man naar het concert gegaan. Iedereen had wat te eten of te drinken meegenomen wat daar lekker opgepeuzeld kon worden. De flessen wijn die ik had meegenomen gingen wel erg snel op, mede dankzij een kleine dame. In de bus terug kwam een deel van die wijn weer tevoorschijn.


Maandag, 21 juli 2014,

In de week hiervoor ben ik druk bezig geweest om de laatste dingetjes klaar te krijgen om mijn experimentje uit te voeren (Zie mijn andere blog voor details), en deze week zou ik een aantal willekeurige personen langs ICT laten komen om mijn experiment uit te voeren. De participanten zouden ieder wat geld krijgen, maar dat geld was nog niet binnengekomen. Gelukkig was iemand bereid om wat geld voor te schieten. In totaal heb ik iets meer dan $1000 uit mogen geven deze week.



Twee weken geleden had ik een vriendin geholpen met het kopen van een auto (2015 Honda Fit), met andere woorden: Ik zat erbij en ik keek hoe ze 2 uur lang bezig was met papierwerk invullen. Toen alles klaar was en ze eindelijk weg mocht rijden, grapte ik al dat we direct naar San Francisco moesten gaan, maar blijkbaar wilde ze graag de dag daarna weer werken ofzo.


Zaterdag, 26 juli 2014,

Dit weekend was wel goedgekeurd voor San Francisco! Samen met twee andere dames zijn we in de Honda gesprongen om op reis te gaan naar het verre Noorden. De eerste avond hebben we overnacht in een motel in Sunnyvale, in de buurt van San Jose, waar een van de dames wat vrienden wilde bezoeken de volgende dag. Terwijl deze dame weg was zijn we een beetje rondgelopen/-gereden, en op een gegeven moment zagen we een fancy kledingwinkel met mooie jurken, die natuurlijk aangepast moesten worden.



Later in de middag toen we allemaal weer bij elkaar waren zijn we doorgereden naar onze volgende slaapplaats in Oakland, dat ligt vlakbij San Francisco. Van al dat jurk-shoppen waren de dames erg moe geworden, geloof ik...


We hadden niet al te veel tijd meer, nog ongeveer 24 uur voordat we terug moesten rijden, dus we hebben snel een planning gemaakt van de belangrijke dingen die we nog wilden doen/zien in SF: Hawk Hill, Lombard Street, Downtown, Chinatown, Cable cars, Pier 39, Golden Gate Park. Alright, let's go!

Hawk Hill is een uitkijkpunt ten noorden van San Francisco waar je mooi uitzicht hebt over de Golden Gate Bridge en een deel van de binnenstad van SF. Helaas is het vaak erg mistig daar, zoals ook op deze dag. Echter zagen we vanuit een van de uitkijkpunten een oude militaire bunker in de verte, waar we even naartoe wilden klimmen.


Lombard Street staat bekend vanwege zijn hoge uitkijkpunt over de binnenstad en hele kromme weg naar beneden. Eigenlijk waren we hier per ongeluk op uit gekomen terwijl we op zoek waren naar een parkeerplek, die overigens extreem moeilijk is om te vinden hier.  


Na veel zoekwerk hadden we een plekje gevonden waar we onze auto een paar uur konden neerzetten, voor slechts $20! Maar nu konden we wel door de binnenstad heen lopen, en een hapje voedsel pakken, want inmiddels hadden we flink wat honger opgebouwd.



Zondag, 27 juli 2014,

De rest van de gemaakte planning zou vandaag uitgevoerd worden, dus rond een uur of 10 waren we allemaal wakker en klaar om terug de stad in te gaan. Ons uitzicht vanuit het huisje was best wel indrukwekkend, dus daar moest ik even een fotootje van maken.


De Cable Cars in SF zijn wereldberoemd, maar helaas zorgt dat er ook voor dat er extreem lange rijen staan bij de instaphaltes, vol met gekke toeristen. Uiteindelijk vonden we het niet zo belangrijk om met een cable car naar de pier te gaan, dus hebben we een normale bus gepakt. Toen we daar aankwamen zagen we echter een lege cable car daar staan waar toeristen een foto van konden nemen, dus dat hebben we ook maar even gedaan.



De Piers zelf waren heel erg druk, maar er was niet veel te zien naast talloze winkels en boten. Op de beroemde Pier 39 hebben we geen zeeleeuwen gezien. We hadden niet al te veel tijd meer, dus we zijn snel teruggelopen richting de bushalte. Onderweg moest ik deze foto nog even nemen, dit is vast een of andere vorm van kunst.



Ten slotte zijn we langs Golden Gate Park geweest, wat in feite een groot park is met allerlei activiteiten. Iedere zondag is het blijkbaar rollerskate-dag, want op een gegeven moment zagen we een pleintje vol met mensen die aan het dansen waren op rollerskates. Mijn telefoon was helaas leeg, gelukkig waren er mensen die beter voorbereid waren dan ik.


Na even snel wat gegeten te hebben zijn we rond 7 uur begonnen aan de lange terugtocht naar huis, waar we rond 2 uur 's nachts helemaal uitgeput pas aankwamen. Het was een flink eind rijden in haar nieuwe autootje, maar het was een geweldige ervaring, en dankzij deze trip kon ik een paar tips geven voor de roadtrip die ik een week later zou doen.


Next up:








Geen opmerkingen:

Een reactie posten