vrijdag 2 mei 2014

Hoofdstuk 6: More stars than stripes


Woensdag, 30 april 2014,

Dit was mijn laatste dag voordat ik aan mijn afstudeeropdracht ging beginnen, dus dat wilde ik wel even een memorabele dag maken. Wat is nou een betere 'afsluiter' van deze vakantie dan een dagje Hollywood?! Zoals een vrouwtje ooit zei die haar jurk niet naar beneden kon houden: 'Hollywood is a place where they'll pay you a thousand dollars for a kiss and fifty cents for your soul'.

We kwamen aan bij het Dolby Theatre, waar jaarlijks de Academy Awards uitgereikt worden, beter bekend als de Oscars. Op de pilaren die naast de Grand Staircase naar de ingang van het theater stonden, waren een groot aantal jaartallen te zien (vanaf 1929) met daarbij de film die in dat jaar de Oscar voor Beste Film had gewonnen. Het Dolby Theatre bevindt zich in een winkelcentrum, genaamd het Hollywood and Highland Center, maar ik vond het daar merkwaardig rustig. Toen we door de hoofdingang naar buiten liepen op Hollywood Boulevard sloeg dat volledig om. Hier was het een drukte van jewelste, overal toeristen, daklozen, en filmpersonages. Enigszins overweldigd werd ik richting een paar leuke agentes geduwd die meteen foto's wilden maken van hun nieuwste aanwinst.


Ondertussen liep Batman voorbij en een eindje verderop zag ik Spiderman lopen. Captain Jack Sparrow stond om de hoek en Captain America verdedigde de boel met zijn schildje. Ik denk dat Batman aan het vluchten was voor Poison Ivy, dus ik heb hem een extra head start gegeven door Poison Ivy een tijdje te kidnappen, tezamen met een gekleurde Marilyn Monroe en een schildknaap:


Hollywood Boulevard is iets dat je meegemaakt moet hebben, het is niet in foto's uit te drukken hoe waanzinnig het is (niet zozeer waanzinnig leuk, maar gewoon gek). De straat staat vol met theaters, night clubs, fetish winkels met af en toe een barretje, en overal waar je loopt zie je de welbekende sterren onder je voeten.


Na een wandeling over de hele Hollywood Boulevard kwamen we weer terug bij het Hollywood and Highlands Center. Vanuit dat gebouw kon je het Hollywood logo zien, op flinke afstand. Helaas was het inmiddels al avond en vondt iemand het niet avond genoeg om de lichten bij het logo aan te zetten, dus hier heb ik geen foto meer van kunnen maken. Daarom moeten jullie het maar doen met een foto van een flinke doorgang richting het Dolby Theatre:


Ik heb net vandaag gehoord dat het mogelijk is om met de fiets naar het Hollywood logo te fietsen, al is dat op sommige punten wel erg steil. Misschien ga ik dat nog wel een keer doen, maar niet met deze hitte... Hopelijk is deze hittegolf hier snel voorbij en kunnen we hier gewoon 20-25 graden als middagtemperatuur krijgen...

Next up:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten