donderdag 22 mei 2014

Hoofdstuk 7: Afkortingen


Oja, ik had een blog, misschien moet ik die eens updaten.

Donderdag, 1 mei 2014,

Vandaag is mijn eerste dag bij ICT, een onderzoeksinstituut van USC in LA in USA. Bij aankomst werd ik ontvangen door Antionne van HR die me een tour rondom het gebouw gaf. Op de tweede verdieping zit de HR en de IT afdeling, tezamen met alle 'leuke' dingen. Met leuke dingen bedoel ik alle faciliteiten waar we gebruik van kunnen maken als we even geen zin hebben om te werken.

Ze hebben een flinke eetruimte, een rec-room met pingpongtafel, Xbox, pooltafel en flipperkast. Tegenover deze rec-room hebben ze een volledige bioscoopzaal met 150 stoelen waar regelmatig films en presentaties gegeven worden. Ze nodigen af en toe verschillende mensen uit die aan bekende films hebben meegewerkt om wat te vertellen over hun werk aan de film met een Q&A sessie achteraf. Een klein eindje verder was er een 'quiet' room te vinden waar je even kunt chillen, met daarnaast een goed uitgeruste fitnessruimte voor mensen die genoeg hebben gechilld. Op iedere verdieping tegenover de liften zit een mooi conferentieruimte met vallend water als een van de muren.


Het meeste harde werk wordt hier gedaan op de derde verdieping. Aan de ene kant zit het zogenaamde Graphics-lab, waar ze allerlei leuke speeltjes hebben en waar ze een groot deel van de special effects maken die je in hedendaagse films ziet. Het Graphics-lab heeft dan ook aan veel bekende films meegewerkt, zoals Spiderman 2 & 3, King Kong, Superman Returns, Avatar, Hancock, Curious Case of Benjamin Button, en vele anderen.

Aan de andere kant van de derde verdieping staan allerlei cubicles, zoals in de foto hierboven te zien. Iedereen die hier werkt krijgt zo'n cubicle ter beschikking met daarin een bankje, een flink whiteboard, een PC, een telefoon en een ladekastje met notitieblokken en pennen.


Ik weet nog niet wie, maar ik vermoed dat er een kunstzinnig persoon rondloopt die een klein kunstwerkje op mijn whiteboard heeft geschilderd voordat ik er op ging kliederen.


Het gebouw staat tegenover een mooi parkje wat publiek toegankelijk is, waar je lekker doorheen kunt wandelen om even rust te nemen. Het lijkt bijna alsof ze hier niet willen dat je daadwerkelijk nuttig werk doet met zoveel leuke en mooie dingen om je af te leiden.

Over werk gesproken, ik kreeg op deze eerste werkdag een mailtje van ENIAC, de informatica alumnivereniging in Enschede, met het bericht dat ik ben verkozen voor hun jaarlijkse ENIAC-Scholarship ter waarde van EUR 1.000,-! ENIAC heeft me in ruil daarvoor gevraagd om een artikel te schrijven voor de I/O Vivat, het informatica-tijdschrift van de UT, en om een blog bij te houden over mijn onderzoek. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen weinig interesse hebben in het onderzoek dat ik ga doen, maar wel in mijn ervaringen van Californië over het algemeen, of juist precies andersom. Daarom heb ik besloten om een aparte blog bij te houden waarin ik over het onderzoek ga kletsen terwijl ik deze blog zal houden voor nonwerk-gerelateerde zaken. Deze blog zal te vinden zijn op http://la-jeroen.blogspot.com, deze link zal vanaf nu ook in het menu aan de rechterkant te vinden zijn.




Next up:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten