vrijdag 25 april 2014

Hoofdstuk 2: Verkenning


Zondag, 20 april 2014,

Vanwege jetlag en een vibrerende telefoon werd ik op zondag vroeg wakker. Vrienden en familie wilden graag weten of ik heelhuids was aangekomen en hoe mijn nieuwe stekkie was. Inmiddels heb ik geleerd om mn telefoon op stil te zetten 's avonds, dus je hoeft niet meer bang te zijn om me wakker te trillen (Ik zal je alleen geen antwoord geven).

De planning voor de zondag was om eerst naar de zogenaamde Farmer's Market te gaan, een plekje waar een aantal boeren uit de buurt bij elkaar komen op een klein marktpleintje om verse groenten, noten en fruit te verkopen. Hier heb ik wat lekkere spulletjes opgepikt, en vervolgens zijn we doorgegaan naar Venice Beach, vlakbij waar ik woon. Venice Beach staat redelijk bekend wegens de boardwalk, waar allerlei gekkies een kraampje hebben opgezet om kunst of vage sieraden / voorwerpen te verkopen. Op deze boardwalk waren ook een aantal straatmuzikanten, in hun eentje of met een bandje.



Een klein eindje van de boardwalk vandaan kwamen we bij een steiger uit, waar een flink aantal mensen aan het vissen waren. Tussen al deze mensen heb ik nog wel even een fotootje van de surfers en strandbakkers kunnen nemen:


Na deze verfrissende wandeling zijn we een filmpje gaan kijken (Fading Gigolo) en vervolgens hebben we ons volgevreten in een Japans all-you-can-eat restaurant voor slechts $20 USD. Al met al, een geweldige eerste dag!


Maandag, 21 april 2014,

Vandaag mocht ik even uitrusten en mijn kamer wat op orde maken (Maak je geen zorgen, het is nog steeds een bende). Deze tijd heb ik meteen goed benut, door alle cadeaus die ik van mensen heb gekregen even 'af' te maken en deze mooi neer te zetten:


In de avond zijn we naar de Santa Monica pier gegaan, die bekend staat om het pretparkje wat zich op de steiger zelf bevindt. We hebben hier niet al te veel rondgehangen en zijn al snel richting de binnenstad van Santa Monica gegaan om een pizza'tje te pakken. De winkelstraat daar was erg mooi, met waterspuwende dinosaurussen en weer een aantal straatmuzikanten. Deze waren echter een stuk beter dan de muzikanten op Venice Beach, ik heb zelfs een hele dollar gedoneerd aan een kerel die hardcore aan het drummen was ;)


Dinsdag, 22 april 2014,

Mijn gastvrouw gaat iedere dinsdag en donderdag een eindje lopen met een aantal oudere dames. Dit leek me een goede gelegenheid om weer wat dingen te zien, dus ik wilde wel mee. De wandeltocht begon op de Santa Monica pier en zo zijn we een groot deel van het strand afgelopen, naast de PCH, de Pacific Coast Highway, oftewel Highway 1, die helemaal van de Mexicaanse grens langs de kust naar de Canadese grens loopt. Uiteraard heeft deze wandeltocht weer wat mooie beelden opgeleverd, zoals deze:



Nu we helemaal uitgeput waren de wandeling, had ik wel zin om verder te gaan! Met wat tegenzin van mn gastvrouw zijn we vervolgens naar Pasadina gereden, een van de rijke buurten van Los Angeles, om daar eens langs een winkelstraatje te lopen. Na een tijdje kwamen we daar de Pasadina City Hall tegen, die er erg indrukwekkend uitzag. Deze City Hall had een binnenpleintje, waar een fotoshoot gedaan werd met een leuke dame, en waar deze indrukwekkende fontein stond. Ik kon het niet weerstaan om hier een foto van te maken, waarop mijn gastvrouw de telefoon uit mn handen jat en mij dwingt om bij de fontein te gaan staan. Dus met tegenzin geef ik jullie: 


Next up:





Geen opmerkingen:

Een reactie posten