zondag 27 april 2014

Hoofdstuk 3: Oude vrouwtjes


Woensdag, 23 april 2014,

Ik heb vandaag eindelijk een huissleutel en een fiets (incl. helm) weten te scoren! Nu moet ik nog even de moed opbrengen om ergens heen te fietsen, maar het kan tenminste. Daarnaast ben ik nog even langs de bank gegaan om een bankrekening te openen en daar vervolgens $5500 USD op te zetten. Het was even eng om zo'n grote hoeveelheid geld over te laten maken (zo lullig als je een getalletje verkeerd typt enzo), maar alles is goed gekomen. Verder heb ik lekker gechilld in het zonnetje (en deze* blog opgezet).


Donderdag, 24 april 2014,

Het is weer tijd om een eindje te wandelen met oude dametjes! Een van de beste vriendinnen van mijn gastvrouw wilde ook eens meelopen, en dat bleek een geweldig vrouwtje te zijn :) Haar naam was Debbie, ongeveer 60 jaar oud, maar ze gedraagde zich werkelijk nog als een puber, en vroeg me nog om relatietips betreffende een man. Die man kende ze al haar hele leven, maar ze hadden nooit echt een serieuze relatie gehad. Die man is nu recentelijk gescheiden met zijn vrouw, en neemt nu weer contact op met Debbie. De gehele strandwandeling was ik te druk bezig met babbelen om foto's te maken, maar even later heb ik nog wel een fotootje kunnen pakken van een klein parkje, met een van de oude vrouwtjes aan de rechterkant (niet Debbie):


Na deze wandeling hebben we met z'n allen een drankje gepakt in de binnenstad van Santa Monica en zijn we nog wat wezen shoppen. Debbie wilde nog graag mijn mening weten over een aantal leuke outfits bij de Victoria's Secret winkel en naderhand zijn we terug naar ons huisje gegaan om nog een flesje wijn open te trekken, met de volgende foto als resultaat:



Vrijdag, 25 april 2014,

In de zomer is er iedere vrijdagmiddag een gratis jazz-concert bij LACMA, de Los Angeles County Museum of Art. Bovendien mag je vanaf 15:00 gratis bij dat museum naar binnen, dus dat leek ons wel een puik plan om naartoe te gaan. LACMA zit ongeveer tussen Hollywood en Beverly Hills in, dus in een erg rijke buurt. Voordat we het museum ingingen zijn we daar nog even langs een winkelstraatje gelopen waar veel leuke dingen te zien waren (winkels, mensen en omgevingen). Bovendien vond ik in een van de winkels daadwerkelijk Nederlands 'voedsel'!





Na het genieten van de leuke meiden uitzichten in de winkelstraat zijn we het museum ingedoken waar een tentoonstelling te vinden was over vanalles uit het Midden-Oosten en Azië. Veel van de dingen daar waren erg mooi om te zien, maar deze twee voorwerpen vond ik extra speciaal:

Na een half uurtje op de tentoonstelling rond te slenteren zijn we naar buiten gelopen om te genieten van het jazz concert van Mark Winkler en Cheryl Bentyne. Ik had nog nooit van ze gehoord, maar de oude vrouwtjes bij wie we zaten vertelden me dat ze redelijk bekend waren. Nadat de avond vorderde werd het steeds kouder, een stuk kouder dan de meeste zuid-Californiërs gewend waren, en vlak nadat het concert was afgelopen en we veilig naar huis waren gereden, begon het zelfs te regenen! Gelukkig zou dat na het weekend gecompenseerd moeten worden met temperaturen rond de 85 tot 90 graden. (Dat is ongeveer 30 graden Celsius), ik ben benieuwd of ik dat ga overleven ;)


Next up:




P.B. / *
Blog of Weblog is een woord wat van origine uit het Engels komt. In principe zijn leenwoorden uit het Engels altijd mannelijk, met als uitzondering de woorden die eindigen op -isme en -ment, deze zijn onzijdig. Echter wordt voor het woord 'blog' regelmatig 'het' als lidwoord gebruikt, ook al is dat volgens de regeltjes niet helemaal correct, en dit heeft het zelfs gehaald in de Van Dale; hierin staat dat zowel 'de' als 'het' geldige lidwoorden voor 'blog' of 'weblog' zijn.

1 opmerking: